Hoppa till innehåll

Halvtid för Projekt Pop-Up

201705230648048854_sbigMy Gummesson utanför butiken på Kullagatan 54

För några veckor sedan kördes första omgången av Projekt Pop-Up (som ni kan läsa mer om här). Projektledarna Elin Fornander och My Gummesson berättar hur det gick för pop-up butiken:

Eventet gick smidigt och vi är mycket nöjda med butikens utseende och hur snyggt utställarna gjorde i sina montrar. I butiken var det trevlig stämning och det vi ger all cred till våra utställare och vår DJ för! Vi hade drygt 100 besökare per dag, vilket var ungefär vad vi förväntade oss. Flera besökare berättade att de hade läst om butiken i tidningen, det såg vi som mycket positivt!

DSC_0011

201705230648225858_sbigFrån butiken: Här ser vi Ansiktsmaskbutikens monter samt grundarna av Pausbox framför sin monter.

 Nästa gång hoppas vi på fler besökare och därför har vi utvärderat helgen och kommit fram till ett gäng förslag på vad vi kan göra för att locka fler människor.

”Vi måste paketera konceptet på ett tydligare sätt. Det är inte självklart för alla vad varken e-handel eller en pop-up butik innebär. Därför kommer vi behöva marknadsföra butiken tydligare, så att målgruppen förstår vad det innebär. Vi måste också vara mer öppna och inbjudande och se till att alla förstår att de är välkomna in. Detta kan vi göra genom att se till att det blir mer liv och rörelse utanför butiken och vi kollar på möjligheten att ha en inkastare som kan informera potentiella besökare på Kullagatan om butiken. Dessutom kommer vi ändra öppettiderna till 11-16 eftersom det var fler folk i rörelse på Kullagatan lite senare under dagen.”

Såhär ser uppställningen av e-handlare ut inför nästa helg:
Anilla
HittaBox
Milla K
Tailor Concept
Feline Lashes
Mikomi
Catharina Brüggman

Vi ser fram emot nästa omgång av pop-up butiken och hoppas på besöksrekord! Hoppas vi ses där!

Kullagatan 54, 26-27 Maj kl. 11-16. Varmt välkomna!

1 kommentar till “Halvtid för Projekt Pop-Up”

  1. Pingback: "Mitt mål är att göra E-commerce Park nationellt känt för e-handlare"

Kommentarer är stängda.